PMO Officer (f/m/d)

ORT : Manching

Job ID: 11271198374

On behalf of our customer,one of the largest European aircraft manufacturer, we are searching for an PMO Officer (f/m/d)

Your Tasks

  • Ensure high quality project planning by developing and updating the integrated project schedule, including resource and cost planning
  • Create and analyse plausibility, completeness and consistency of project performance baselines (e.g. WBS and schedule), assure the relevant links both internal and external
  • Perform and monitor the Risk- & Opportunity Management within the Programme MilSys with regular risk reviews and monitoring of mitigation actions
  • Monitor the status and proactively identify key issues and proposing preventive and corrective actions regarding activities, milestones, interdependencies, critical path, work progress, resource availability, action status, risk and opportunity status and costs
  • Preparation of project reports tailored to dedicated target groups, showing core messages, alerts and trends based on indicators (e.g. KPIs)
  • Support the preparation of project reviews and Maturity Gates
  • Maintain and support the spreading of a professional performance level in project management, as well as the applied consistent basis of tools and procedures
  • Collaboration and sharing best practices within the PMO community

Your Profile

  • University degree in business administration, economics or industrial engineering and operations research
  • Working experience in project management and time & risk management (min. 3 years)
  • Good knowledge within MS-Office and MS-Project
  • Basic skills in German and Spanish
  • Communication, networking and team-working ability
  • Ability to work independently and self-motivated

Are you appealed by the task?

Great! We look forward to getting in contact with you. Please apply online via our career portal, https://www.tintschl.de/jobcenter, via email or post with your complete application documents stating your earliest starting date and indicating your salary expectations.

For further questions don`t hesitate to contact the named consultant or visit www.tintschl.de.

Sarah Sohnle

6 gute Gründe für Tintschl

Persönliche Betreuung

Für uns sind Sie immer die Nummer 1. Ihre Anliegen nehmen wir ernst. Vor Ort, telefonisch und digital werden Sie von uns immer persönlich betreut. 

Branchen- und Kundenvielfalt

Nutzen Sie uns als Chancengeber für Ihren beruflichen Werdegang. Dank unserer langjährigen Erfahrung haben wir Zugang zu zahlreichen attraktiven Unternehmen.

Weiterbildung

In enger Abstimmung mit unserem Kunden begleiten wir Sie durch individuelle Trainings und Fortbildungen auf dem Weg zur Verbesserung Ihrer Skills. Vertrauen Sie uns.

Kompetenzprofil stärken

Weiterentwicklung und Erfahrung ist im heutigen Berufsleben mehr denn je notwendig und gefragt. Durch Einsätze bei unterschiedlichen Kundenunternehmen gewinnen Sie definitiv an Marktwert!

Fairness und Flexibilität

Home Office, flexible Arbeitszeitmodelle und attraktive Konditionen! Wir finden gemeinsam mit Ihnen die idealen Rahmenbedingungen, damit Sie Ihre Karriereziele verwirklichen können.

Familiäres Miteinander

Wir leben ein offenes, freundliches und familiäres Miteinander über alle Hierarchiestufen hinweg. Der hohe „Wohlfühlfaktor“ bei Tintschl ist uns wichtig – nur so gelingt der gemeinsame Erfolg.

Keinen passenden Job gefunden?

Kein Problem! Sie können sich jederzeit auch initiativ bei uns bewerben. 

Zur Initiativebewerbung