Rig Equipment Manager (f/m/d)

ORT : Donauwörth

Job ID: 21283314151

On behalf of our customer,one of the largest European aircraft manufacturer, we are searching for an Rig Equipment Manager (f/m/d)

Your Tasks

  • Define, set up and execute the verification/ integration test plan applicable for different helicopter systems (mainly avionics)
  • Define, upgrade and maintain the Rigs and Benches needed to perform the System Tests, including the necessary tools (software and/ or test equipment)
  • Direct communication with the Test Teams within the department to establish equipment and configuration needs
  • Identify needs for additional capacity and coordinate necessary maintenance
  • Establish communication with Purchasing responsible (and as necessary with suppliers) to work out solutions for equipment provision
  • Harmonise decision on way-ahead with the involved parties in order to trigger timely equipment provision
  • Trigger and follow-up necessary actions concerning logistics (incoming/ outgoing equipments), export control, etc.
  • Harmonise budget needs with relevant Project responsible
  • Preparation of Test Rig in a requested configuration
  • SW Loading of Avionic equipments
  • Exchange/ installation of HW/ Avionic equipments in Test Rigs
  • Documentation of Rig Configuration, maintain Log Cards in accordance with the defined processes
  • Responsible for validation of rig configuration with QA in preparation for formal tests

Your Profile

  • University degree in engineering or aeronautics- and space
  • Working experience in engineering and project management (min. 2 years)
  • Experience within test means operation & maintenance, test means technologies and overall simu & test means techno
  • Ability to work in a multi-national team organisation
  • Teamworking skills

Are you appealed by the task?

Great! We look forward to getting in contact with you.
Please apply online via our career portal, https://www.tintschl.de/jobcenter, via email or post with your complete application documents stating your earliest starting date and indicating your salary expectations.

For further questions don`t hesitate to contact the named consultant or visit www.tintschl.de.

Sarah Sohnle

6 gute Gründe für Tintschl

Persönliche Betreuung

Für uns sind Sie immer die Nummer 1. Ihre Anliegen nehmen wir ernst. Vor Ort, telefonisch und digital werden Sie von uns immer persönlich betreut. 

Branchen- und Kundenvielfalt

Nutzen Sie uns als Chancengeber für Ihren beruflichen Werdegang. Dank unserer langjährigen Erfahrung haben wir Zugang zu zahlreichen attraktiven Unternehmen.

Weiterbildung

In enger Abstimmung mit unserem Kunden begleiten wir Sie durch individuelle Trainings und Fortbildungen auf dem Weg zur Verbesserung Ihrer Skills. Vertrauen Sie uns.

Kompetenzprofil stärken

Weiterentwicklung und Erfahrung ist im heutigen Berufsleben mehr denn je notwendig und gefragt. Durch Einsätze bei unterschiedlichen Kundenunternehmen gewinnen Sie definitiv an Marktwert!

Fairness und Flexibilität

Home Office, flexible Arbeitszeitmodelle und attraktive Konditionen! Wir finden gemeinsam mit Ihnen die idealen Rahmenbedingungen, damit Sie Ihre Karriereziele verwirklichen können.

Familiäres Miteinander

Wir leben ein offenes, freundliches und familiäres Miteinander über alle Hierarchiestufen hinweg. Der hohe „Wohlfühlfaktor“ bei Tintschl ist uns wichtig – nur so gelingt der gemeinsame Erfolg.

Keinen passenden Job gefunden?

Kein Problem! Sie können sich jederzeit auch initiativ bei uns bewerben. 

Zur Initiativebewerbung