Material Services Specialist (f/m/d)

ORT : Manching

Job ID: 11403565459

On behalf of our customer,one of the largest European aircraft manufacturer, we are searching for an Material Services Specialist (f/m/d)

Your Tasks

  • Order processing for internal and external customers by ensuring on Time, on Costs, on quality delivery of spares and repairs (make or buy)
  • Provision of actual purchase data to the customers
  • Ensuring end-to-end Materiel delivery from order intake till its final acceptance including discrepancies resolution management
  • Operating In Service Support contracts in reference to spares and repairs aspects. Output: Price Lists and individual offers as baseline for In-Service Support (Spares, Repairs, other services)
  • Correct order handling in accordance with Export Control Regulations, REACH or other applicable procedures and standards
  • Act as single point of contact for customers for Materiel Support orders and deliveries
  • Obtaining pricing information
  • Preparation and provision of quotations and/or price lists to customers
  • Order management for Initial Provisioning and In Service Support
  • Follow-up and risk mitigation in the spares and repair provisioning process until delivery to Customer
  • Management of Customer queries including returned Materials and warranty claims

Your Profile

  • University degree in business administration, economics, engineering management or business information technology
  • Working experience in supply chain/ logistics and purchasing (min. 2 years)
  • Good negotiating skills in German
  • Good knowledge within SAP
  • Person with self-assurance and the ability to make decisions independently
  • Communication, networking and team-working ability
  • Ability to work independently and self-motivated

Are you appealed by the task?

Great! We look forward to getting in contact with you. Please apply online via our career portal, https://www.tintschl.de/jobcenter, via email or post with your complete application documents stating your earliest starting date and indicating your salary expectations.

For further questions don`t hesitate to contact the named consultant or visit www.tintschl.de.

Sarah Sohnle

Der Job ist leider nicht mehr verfügbar. Werfen Sie doch einen Blick in unser Jobcenter. Zurück zum Jobcenter

6 gute Gründe für Tintschl

Persönliche Betreuung

Für uns sind Sie immer die Nummer 1. Ihre Anliegen nehmen wir ernst. Vor Ort, telefonisch und digital werden Sie von uns immer persönlich betreut. 

Branchen- und Kundenvielfalt

Nutzen Sie uns als Chancengeber für Ihren beruflichen Werdegang. Dank unserer langjährigen Erfahrung haben wir Zugang zu zahlreichen attraktiven Unternehmen.

Weiterbildung

In enger Abstimmung mit unserem Kunden begleiten wir Sie durch individuelle Trainings und Fortbildungen auf dem Weg zur Verbesserung Ihrer Skills. Vertrauen Sie uns.

Kompetenzprofil stärken

Weiterentwicklung und Erfahrung ist im heutigen Berufsleben mehr denn je notwendig und gefragt. Durch Einsätze bei unterschiedlichen Kundenunternehmen gewinnen Sie definitiv an Marktwert!

Fairness und Flexibilität

Home Office, flexible Arbeitszeitmodelle und attraktive Konditionen! Wir finden gemeinsam mit Ihnen die idealen Rahmenbedingungen, damit Sie Ihre Karriereziele verwirklichen können.

Familiäres Miteinander

Wir leben ein offenes, freundliches und familiäres Miteinander über alle Hierarchiestufen hinweg. Der hohe „Wohlfühlfaktor“ bei Tintschl ist uns wichtig – nur so gelingt der gemeinsame Erfolg.

Keinen passenden Job gefunden?

Kein Problem! Sie können sich jederzeit auch initiativ bei uns bewerben. 

Zur Initiativebewerbung